Praktijkregels

In onze praktijk gelden de volgende regels:

  • Bij onze kennismaking verzamelen wij de noodzakelijke gegevens. Hiervoor moet de gezondheidsvragenlijst ingevuld worden. Zo kunnen wij zo optimaal mogelijk de juiste zorg bieden.
  • Graag bij uw eerste bezoek een geldig legitimatiebewijs (ID) meenemen met daarop uw burgerservicenummer (BSN).
  • Een intake afspraak dient altijd per pinbetaling te worden voldaan in onze praktijk, dit geldt niet voor personen onder de 18 jaar. De nota kunt u vervolgens bij uw verzekeraar indienen. Afhankelijk van uw verzekering worden de kosten vergoed.
  • Uw afspraak dient u na te komen of minimaal 24 uur van tevoren te annuleren. Wanneer u uw afspraak niet bent nagekomen of op het laatste moment hebt afgezegd dan zijn wij genoodzaakt kosten in rekening te brengen voor de gereserveerde behandeltijd, behandelkamer en tandheelkundig team. Herhaling hiervan kan leiden tot uitschrijving.
  • Als u te laat bent op uw afspraak kan het zijn dat er geen tijd meer is om uw behandelingen uit te voeren. U zal dan een nieuwe afspraak moeten maken.
  • Behandelingen vinden uitsluitend plaats op afspraak.
  • Afspraken maken wij telefonisch of aan de balie. Afspraken kunnen via mail of telefonisch afgezegd worden. Wel kunnen periodieke controle afspraken zelf ingepland worden via internet. Dit kan via een link die u ontvangt per mail.
  • Voor pijnklachten hebben wij genoeg ruimte ingeroosterd, waardoor u zo spoedig mogelijk geholpen kunt worden.
  • Wijzigingen in verzekering, (e-mail)adres, telefoonnummer of medicatiegebruik graag tijdig doorgeven.
  • Als service sturen wij u twee dagen van te voren een e-mail ter herinnering aan uw afspraak. Dit is puur een service en hierin kunnen dingen misgaan. Het is uw eigen verantwoordelijkheid de afspraak goed te noteren.
  • Mocht u onder bewind voering staan vragen wij u dit aan ons te melden bij de inschrijving. Zo kunnen wij ervoor zorgen dat de nota’s naar het juiste adres gestuurd worden en zich hier geen problemen in voordoen.
  • Onze nota’s worden verstuurd via Infomedics. Voor vragen hierover zijn wij telefonisch bereikbaar.
  • Bij bezoek aan de praktijk graag uw mobiele telefoon op stil zetten, gelieve niet te bellen in de praktijk.
  • Vanzelfsprekend wordt u bij ongepast gedrag onmiddellijke uitgeschreven.
  • Indien u meer dan 2 jaar onze praktijk niet bezocht heeft voor uw periodieke controle ontvangt u een herinneringsbrief van ons. Mocht u hier geen reactie op geven dan volgt eventueel uitschrijving van de praktijk.